Informare pentru pasageri

  1. Vă recomandăm să păstrați permanent contactul cu operatorul/ transportatorul aerian pentru orice informații privind zborul dumneavoastră.
  2. Nu călătoriți spre aeroport dacă ați fost în vreuna dintre situații:
    - Ați fost diagnosticat cu COVID-19 într-una din cele 14 zile anterioare zborului.
    - Aveți/ați avut oricare dintre simptomele relevante ale COVID-19 (febră; tuse recent dezvoltată; pierderea gustului sau a mirosului; lipsa respirației) în oricare din cele 8 zile anterioare zborului.
    - Ați fost în contact apropiat (de exemplu, mai puțin de 2 metri pentru mai mult de 15 minute) cu o persoană care are COVID-19 în cele 14 zile anterioare zborului.
    - Datorită reglementărilor locale sau naționale vi se solicită să fiți în carantină din motive legate de COVID-19 pentru o perioadă care include data zborului.

 

PENTRU PLECĂRI:

 

  1. Vă încurajăm să efectuați operațiunile de check-in on-line. Accesul pasagerului la bordul aeronavei va fi permis doar cu un bagaj de mână. Pentru a evita aglomerările, pasagerii se vor prezenta la aeroport cu 3 ore înainte de ora planificată pentru decolarea aeronavei, conform legislației în vigoare privind prevenirea și combaterea coronavirusului.
  2. Vă rugăm să vă planificați timpul pentru a preveni sosirea în ultimul moment la aeroport, evitand, astfel, posibile neplăceri. În această perioadă se aplică măsuri de prevenire a răspândirii COVID – 19, fapt pentru care timpul necesar procesării pasagerilor este mai mare decât în condiții normale.
  3. Pentru evitarea contactului fizic vă recomandăm ca plata pentru serviciile oferite pe aeroport să se efectueze cu cardul.
  4. Accesul în terminalul de plecări este permis doar pasagerilor. Excepțiile de la această regulă sunt părinții/tutorele/împuternicitul(ții) legal(i) al minorilor care vor călători neînsoțiți, precum și însoțitorii persoanelor cu dizabilități și a persoanelor cu mobilitate redusă. Aceștia vor putea însoți pasagerii până la biroul de control al documentelor, de unde pasagerii vor fi preluați de personalul aeroportuar. 
  5. Accesul în terminalul plecări se va face pe o singură ușă (cea din capătul nordic al terminalului), conform indicațiilor vizuale pe care le veți regăsi în fața terminalului de plecări. Accesul în terminalul de plecări va fi controlat de personalul aeroportuar.
  6. Accesul pe aeroport este permis doar persoanelor care poartă mască de protecție, care sa acopere atât gura, cât și nasul, conform legislației în vigoare privind prevenirea și combaterea coronavirusului. Purtarea măștii este obligatorie peste tot pe aeroport, de la intrarea în aeroport (prima barieră) și până la urcarea în aeronavă sau ieșirea de pe aeroport. Exceptie fac minorii cu varsta sub 5 ani si persoanele cu afecțiuni respiratorii (ambele excepții dovedite de un document justificativ). Măștile trebuiesc înlocuite la fiecare 4 ore (doar dacă instrucțiunile prevăd alfel). Verificați că dețineți suficiente măști și dezinfectant pentru toată perioada călătoriei. Recomandăm pasagerilor portul mănușilor de protecție pentru momentele în care este posibil să fie nevoiți să atingă diverse obiecte sau suprafețe.
  7. Procesul de verificare a temperaturii este o obligație legală, iar consecința nerespectării ei duce la interzicerea accesului în terminalul plecări, conform legislației în vigoare privind prevenirea și combaterea coronavirusului
  8. Pasagerilor înregistrați cu o temperatură corporală care depășește 37.3 grade Celsius, conform legislației în vigoare privind prevenirea și combaterea coronavirusului, nu li va permite accesul în terminalul plecări.
  9. Procesul de termometrizare cu camera de termoviziune, realizat in terminalul de plecări, este echivalent cu un sistem de supraveghere video. Datele personale sunt prelucrate  din motive de interes public în domeniul sănătății publice, în conformitate cu Ordinul comun al Ministrului Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor respectiv Ministrului Sănătății984/829/2020 și sunt folosite strict pentru identificarea pasagerilor cu potențiale probleme de sănătate. Datele se stocheaza de către SN AIMKC SA, urmând a fi șterse în 20 de zile de la momentul înregistrării. Gestionarea persoanelor care nu îndeplinesc condițiile de sănătate în vederea efectuării călătoriei, prin raportare la prevederile legale și normele sanitare, este în sarcina instituțiilor statului care au competențe legale în acest sens. Drepturile dumneavoastră în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal se referă la dreptul de acces la acestea, de rectificare, ștergere, restricționare a prelucrării, dreptul de a vă opune prelucrării, precum și la dreptul la portabilitatea datelor. În cazul în care considerați că prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal încalcă prevederile Regulamentului (UE) 679/2016, aveți dreptul de a face o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și dreptul la o cale de atac judiciară.
  10. Administratorul aeroportului aplică măsuri de distanțare socială, totodată este obligația dumneavoastră să respectați distanța socială de 1.5 metri (în toate direcțiile - față, spate și lateral) conform legislației în vigoare privind prevenirea și combaterea coronavirusului. Păstrarea distanței de minim 1,5 metri este obligatorie pe tot traseul de procesare, de la intrarea în terminal și până la urcarea în aeronavă.
  11. Pentru protecția persoanelor care au condus pasageri la terminalul de plecări, limitați timpul petrecut în incinta sau parcarea aeroportului.
  12. În vederea fluidizării operațiunilor în terminalul de plecări, indiferent de zona în care vă aflați, respectați indicațiile personalului aeroportuar, marcajele de pe pardoseală, indicațiile de pe afișele din terminal și cele incluse în mesajele sistemului de sonorizare ambientală.
  13. În toate etapele în care se impune atingerea de către pasageri a unor documente primite de la personalul din aeroport sau atingerea unor alte suprafețe (ghișee, balustrade etc.) există amplasate dozatoare cu dezinfectant pentru mâini. Recomandăm tuturor pasagerilor folosirea substanțelor dezinfectante și spălarea frecventă a mâinilor înainte și după fiecare etapă a procesării pe aeroport.
  14. După urcarea în aeronavă vă recomandăm să respectați indicațiile personalului de bord.

    PENTRU SOSIRI:
  15. Debarcarea pasagerilor din aeronavele care sosesc, se va face respectând distanța socială de 1.5 metri și purtarea măștii de protecție. Purtarea măștii este obligatorie pe tot traseul de procesare, de la coborârea din aeronavă și până la ieșirea din terminal. Exceptie fac minorii cu varsta sub 5 ani si persoanele cu afecțiuni respiratorii (ambele excepții dovedite de un document justificativ)Păstrarea distanței de minim 1.5 metri este obligatorie pe tot traseul de procesare, de la coborârea din aeronavă și până la ieșirea din terminal, inclusiv în stația de așteptare autobuze/ taxi aflată în zona publică a terminalului.
  16. În funcție de gradul de încărcare, este posibil ca o parte dintre pasageri să fie îndrumați într-o sală separată; pe măsură ce fluxul de procesare în terminalul de sosiri avansează, pasagerii din sala de așteptare vor fi transferați în vederea efectuării formalităților.
  17. Pasagerii înregistrați cu o temperatură corporală care depășește 37.3 grade Celsius la intrarea în terminalul sosiri internaționale (după debarcarea din aeronavă), vor fi evaluați de către reprezentat al Direcției de Sănatate Publică Constanța și li se vor aplica măsurile care se impun conform legislației în vigoare privind prevenirea și combaterea coronavirusului.
  18. Procesul de termometrizare cu camera de termoviziune, realizat in terminalul de sosiri este echivalent cu un sistem de supraveghere video. Datele personale sunt prelucrate  din motive de interes public în domeniul sănătății publice, în conformitate cu Ordinul comun al Ministrului Transporturilor Infrastructurii și Comunicațiilor respectiv Ministrului Sănătății 984/829/2020 și sunt folosite strict pentru identificarea pasagerilor cu potențiale probleme de sănătate. Datele se stocheaza de către SN AIMKC SA, urmând a fi șterse în 20 de zile de la momentul înregistrării. Gestionarea persoanelor care nu îndeplinesc condițiile de sănătate, prin raportare la prevederile legale și normele sanitare, este în sarcina instituțiilor statului care au competențe legale în acest sens. Drepturile dumneavoastră în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal se referă la dreptul de acces la acestea, de rectificare, ștergere, restricționare a prelucrării, dreptul de a vă opune prelucrării, precum și la dreptul la portabilitatea datelor. În cazul în care considerați că prelucrarea datelor dumneavoastră cu caracter personal încalcă prevederile Regulamentului (UE) 679/2016, aveți dreptul de a face o plângere la Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal și dreptul la o cale de atac judiciară. Procesul de verificare a temperaturii este o obligație legală, iar refuzul dumneavoastră de a o îndeplini va fi comunicat reprezentanților instituțiilor statului care au competențe legale în acest sens.
  19. În vederea fluidizării operațiunilor în terminalul de sosiri, indiferent de zona în care vă aflați, respectați indicațiile personalului aeroportuar, marcajele de pe pardoseală, indicațiile de pe afișele din terminal și cele incluse în mesajele sistemului de sonorizare ambientală.
  20. Persoanelor înregistrate cu o temperatură corporală care depășește 37.3 grade Celsius, conform legislației în vigoare privind prevenirea și combaterea coronavirusului, nu li va permite accesul în zona publică a terminalului de sosiri (zona cupolă), urmând a se lua măsuri conform legislației în vigoare.
  21. Este interzis accesul în zona publică a terminalului de sosiri (zona cupolă) a persoanelor care așteaptă pasageri debarcați. Excepțiile de la această regulă sunt părinții minorilor care au călătorit singuri, precum și însoțitorii persoanelor cu dizabilități și a persoanelor cu mobilitate redusă.
  22. Pentru motive justificate (accesul la grupurile sanitare, accesul la automate de cafea, apă, birouri de rent-a-car) persoanelor care așteaptă pasageri li se permite accesul în zona publică a terminalului sosiri (zona cupolă), nu mai mult decât este necesar pentru activitățile descrise. Pentru protecția persoanelor care așteaptă pasageri la terminalul de sosiri, limitați timpul petrecut în incinta sau parcarea aeroportului.
  23. În toate etapele în care se impune atingerea de către pasageri a unor documente primite de la personalul din aeroport sau unor alte suprafețe (ghișee, balustrade etc.) există amplasate dozatoare cu dezinfectant pentru mâini. Recomandăm tuturor pasagerilor folosirea substanțelor dezinfectante și spălarea frecventă a mâinilor înainte și după fiecare etapă a procesării pe aeroport.
  24. În zona publică a terminalului de sosiri, în fața terminalului, se afla stația de transport în comun (autobuz), cu orarul curselor afișat, iar în partea stângă, se află stația de taxi.

Regulile de mai sus pot suferi modificări în funcție de legislația în vigoare.

 

Măsuri prevenție covid-19

Ce trebuie sa stiti despre Coronavirus: http://www.ms.ro/coronavirus-covid-19/

Atenționări de călătorie conform MAE: http://www.mae.ro/node/51880